Uitstel verplichte invoering werkkostenregeling

De werkkostenregeling is bedoeld om de administratieve lasten van bedrijven te verminderen door de veelheid aan regelingen rondom vergoedingen en verstrekkingen aan werknemers te verminderen en te vereenvoudigen. De regeling is ingevoerd per 1 januari 2011. Tot 1 januari 2014 is toepassing van de regeling facultatief. Op die datum vervalt de mogelijkheid voor werkgevers om te kiezen voor de oude regeling. Ook de nieuwe regeling is echter ingewikkeld en lijkt voor bepaalde sectoren ongunstiger uit te vallen dan het oude regime.
Inmiddels heeft de staatssecretaris van Financiƫn laten weten dat de verplichte toepassing van de werkkostenregeling zal worden uitgesteld tot 1 januari 2015. In de tussentijd wordt gewerkt aan een voorstel voor de aanpak van de problemen rond de invoering van de werkkostenregeling.
Deel dit artikel:
Gerelateerd nieuws

Fiscale aspecten cryptovaluta
22 juni 2018De staatssecretaris van FinanciĆ«n heeft in een brief aan de Eerste Kamer een uiteenzetting gegeven…

Geen versoepeling aflossingsverplichting
21 juni 2018De rente die wordt betaald voor de financiering van een eigen woning is aftrekbaar op voorwaarde dat…

Bedragen kinderopvangtoeslag 2019
21 juni 2018De staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft een ontwerpbesluit gepubliceerd met…